טיפולי ivf – הפריית מבחנה או הפרייה מלאכותית

טיפולי In Vitro Fertilization הוא המונח המקצועי לטיפולי הפריה מלאכותית או הפריית מבחנה, כפי שהם נקראים בשפת העם. טיפולים אלה הם אופציה נוספת בתוך מכלול הטיפולים הזמינים עבור אנשים הסובלים מבעיות פוריות, ומטרתם של טיפולים ספציפיים אלה היא לייצר את הפריית ביצית האישית בצורה יזומה ובתנאי מעבדה, כאשר לא ניתן לבצע הפריה באופן טבעי בחצוצרת האישה. במסגרת טיפולי הפריה מלאכותית מתבצעת שאיבת ביצית מגוף האישה, והפרייתה בזרע גברי בתנאי מעבדה. לאחר הפריית הביצית ויצירת העובר, מוחזרת הביצית אל רחם האישה בליווי טיפול הורמונלי תומך.

יקטרניה, מטופלת שעברה טיפולי הפרייה בהצלחה מספרת: “פרופ’ פלדברג הוא לא רק אדם נפלא. אלא גם מקצוען מדרגה ראשונה. זה חשוב מאוד עבורי לבטוח ברופא שלי ב-100% ופרופ’ פלדברג בדיוק כזה”

לפרטים נוספים התקשרו

מי רשאית לעבור טיפולי ivf?

טיפולי הפריה חוץ גופית מתאפשרים על פי החוק הישראלי עבור נשים בגילאי 18 עד 45, והטיפולים מבוצעים במימון קופת החולים בכל מקרה שבו מדובר בבני זוג שאין להם ילדים מנישואיהם הנוכחיים, ולאישה עצמאית המבקשת להביא ילדים לעולם שלא במסגרת נישואים. הייחודיות של תהליך הפריה חוץ גופית ביחס לטיפולי הפריה אחרים, היא היכולת שלה לעקוף את התהליך הטבעי של ההפריה בגוף האישה, ולא בכל מקרי העקרות בהם נדרשים טיפולי הפריה יש צורך בכך.

טיפולי פוריות

טיפולים המיועדים להפגיש את הזרע עם הביצית בסביבת מעבדה

כך למשל, ישנם מקרים בהם העקרות נובעת מבעיות עקרות אצל הגבר, ובמקרה כזה ניתן לשאוב זרע מהגבר לאחר טיפול הורמונלי תומך שמשביח את איכות הזרע, ולהזריע את האישה ישירות אל תוך הרחם, כך שההפריה עדיין מתבצעת בצורה טבעית בתוך גוף האישה. ישנם מקרים רבים שבהם לא נדרש לעשות דבר פרט לטיפול הורמונלי תומך לשני בני הזוג, כשההפריה עדיין מתבצעת בחצוצרת האישה כבדרך הטבע. טיפולי פוריות ivf, או טיפולי הפריה חוץ גופית הם טיפולים הנדרשים אך ורק כאשר ההפריה אינה יכולה להתבצע בדרך טבעית בתוך חצוצרת הרחם בגוף האישה.

תהליך הטיפול על פי תקנות ייעודיות שתוקנו על ידי המחוקק והרשויות

הנושא של טיפולי הפריה חוץ גופית הוא נושא שמוגדר בצורה מפורטת על ידי המחוקק ורשויות הבריאות הרלוונטיות, באופן שמתאר את התהליך המדוייק שיש לעבור על מנת לקבל את הטיפולים הנדרשים. במסגרת תהליך הפריה חוץ גופית יש לבחון את גיל האישה, מחזורי טיפולי הפוריות שביצעה, וכן מצבה הבריאותי הכללי והרלוונטי לטיפול. ברמת התהליך, מתבצע למעשה גירוי של השחלות על מנת שתייצרנה ביצית, הביצית נשאבת מגוף האישה, מתבצעת הפריה בתנאי מעבדה, ולאחר ווידוא שאכן בוצעה הפריה, מוחזרת הביצית המופרית אל רחם האישה לקראת הריון טבעי.

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

טכנולוגיית מיקרומניפולציה – השיטה

טיפולי הפריה בתנאי מעבדה הם טיפולים הזמינים עבור ענף הרפואה באמצעות טכנולוגיה הנקראת מיקרומניפולציה ומאפשרת לצוות הרפואי לעבוד עם ביצית בודדת ועם זרעון בודד על מנת ליצור את ההפריה הנדרשת. תהליך הפריה חוץ גופית מתבצע תחת מיקרוסקופ רב עוצמה כשההפריה עצמה מתבצעת על מצע הדגרה בצלוחית קטנה. ככלל, המגמה היא לתת לטכנולוגיה זו את ההזדמנות המלאה, וזאת לאור ההצלחה של טיפולי הפריה מלאכותית לאורך השנים.

תהליכי בחינת הטיפול במקרים של אי הצלחה

יחד עם זאת, במסגרת התקנות הכלליות שתוקנו סביב טיפולי פוריות ivf נקבעו גם כללים לבחינת התקדמות תהליך הטיפול בהתאם לתוצאות המתקבלות. במסגרת זו, בכל מקרה בו בוצעו 4 מחזורי טיפול עוקבים ללא הצלחה בהחזרת עוברים לרחם האישה, או בכל מקרה בו בוצעו 8 טיפולי ivf ללא הריון, על הצוות המטפל לערוך דיון מקצועי בהשתתפות עובדת סוציאלית, ובמסגרתו יש לבחון את הסיבות לחוסר ההצלחה להיכנס להריון באמצעות הטיפול. המשך הטיפול לרבות המשך מתן טיפולי הפריה חוץ גופית יוחלט במסגרת הדיון ובהתאם למסקנות העולות ממנו.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם