הזרקת זרע במסגרת טיפולי פוריות

הזרקת זרע היא פרקטיקה המיושמת במסגרת טיפולי פוריות, ועל אף שנראה כי מדובר בפרקטיקה שמיועדת להתמודד עם בעיות פוריות בקרב גברים, בפועל אין קשר למקור הבעיה, אלא לשיטת הטיפול.טיפולי הפריה הם טיפולים המיועדים להשיג תהליכים טבעיים בצורה מלאכותית. במסגרת תהליך הטיפול, מבוצעות שורה של פרקטיקות נפרדות המיועדות בשלב מסויים, לחבור יחד ולייצר את התוצאה הרצויה. כך למשל, אצל האישה ננסה ליצור ביוץ  בצורה מבוקרת ובתזמון מבוקר, כך שניתן יהיה לדעת בדיוק מתי עלינו להביא את הזרעונים הגבריים אל סביבת הביצית על מנת לייצר הסתברות גבוהה להפריה.

מביאים את הזרע אל הביצית

במקרה כזה, אנו לא רוצים להשאיר את היכולת של הזרע להגיע אל הביצית ליד המקרה. על הזרעים לעבור מסלול ארוך ומאתגר דרך צוואר הרחם, רירית צוואר הרחם ולבסוף אל הרחם עצמו, בו יהיה על זרע אחד להתחבר אל ביצית אחת. על מנת להבטיח שהזרעים יגיעו אל סביבת הביצית בזמן הביוץ המדוייק, אנו מבצעים הזרעה במסגרתה אנו מזריקים את הזרע הגברי אל רחם האישה, ויוצרים את הסביבה האולטימטיבית ליצירת הפריה של ביציות האישה.

שאיבת הזרע לצורך הזרקתו

כדי לבצע הזרקת זרע, יש לבצע תחילה שאיבת זרע, תהליך שבמסגרתו מפיקים כמה שיותר זרע מהגבר ומכינים אותו להזרקה לרחם האישה. גם תהליך זה יכול להיות שונה מאוד בין מקרה למקרה, בהתאם לקיום או אי קיום בעיית פוריות אצל הגבר, ובהתאם לזהות הבעיה. כך למשל, ישנם גברים שאינם מסוגלים להוביל את הזרע על פתח היציאה באופן טבעי, בגלל חסימות בצינורות ובמקרה כזה יש לבצע שאיבה ישירות משק האשכים. במקרים אחרים, ניתן פשוט לשמור את זרע הגבר הנפלט בצורה טבעית, ולהזריק אותו אל גוף האישה.

סיכויי הצלחה ומחזורי טיפול

בבחינת סיכויי הצלחה הזרעה הוא הליך בעל סיכויים גבוהים למדי, וזוגות רבים מדווחים על 80% הצלחה וכניסה להריון מוצלח. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שמעצם הבחירה בפרקטיקה של שאיבת זרע ולאחר מכן הזרקת זרע, המשמעות היא שלא מדובר בבעיית פוריות שמקשה על הפריית הביצית, ולכן היקף הבעיה הוא אינו גבוה במיוחד. ככלל, נהוג לבצע 6 מחזורים של ניסוי הזרעה, ואם לאחר ששת הניסיונות לא מצליחה האישה להיקלט להריון מוצלח, יעבור הרופא לטכניקות אחרות בהתאם למסקנות שיוסקו מהליך הטיפול ובהתאם לתהליך בדיקת זרע מורפולוגיה.

טיפולים חלופיים להמשך

כך למשל, במידה והרופא יגיע למסקנה שקיימת בעיה באיכות הביציות, יבוצע תהליך שכולל כל אחת מהפרקטיקות הבאות, או את כולן יחד: השבחת הביציות, שאיבת ביציות, הפריה חיצונית ועוד. ככלל, הזרעה הוא השלב הראשוני והפשוט יותר של טיפולי הפריה, ולכן הנטייה היא להתחיל את הטיפולים בדרך זו. במקרים רבים, סוג זה של טיפול מספיק כדי ליצור הריון ולידה מוצלחים, ובמקרים אחרים יש צורך לעבור לטכניקות טיפול חלופיות.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם