טיפולי פוריות לגבר

עקרות אצל הגבר יכולה לנבוע משורה ארוכה של סיבות, ובהן גם סיבות פסיכולוגיות נפשיות, אך את מרבית בעיות הפוריות אצל הגבר ניתן לכלול תחת המונח אזוספרמיה שמשקף קבוצת בעיות פוריות שהמרכזיות בהן כוללות:

  • פגם בתאי הזרע עצמם
  • ליקוי בתהליך ייצור הזרע
  • ליקוי בהעברת תאי הזרע לצינור הזרע

במקרים אלה, לא יכולה להתרחש הפריה של ביצית האישה, בין בגלל חוסר היכולת להביא את הזרע אל סביבת ההפריה, קרי חצוצרת האישה, באופן טבעי, ובין בגלל שהזרע המגיע אל החצוצרה אינו במצב תקין המאפשר הפריה בפועל.

בעיות פוריות אצל גברים – לא נדיר כמו שחושבים

טיפולי פוריות לגבר הם חלק מהמכלול השלם של טיפולי הפוריות, וכאשר נתקלים בני זוג בחוסר יכולת להביא ילד לעולם, מתבצעת בדיקת פוריות הן לגבר והן לאישה. במסגרת בדיקת פוריות לגבר, מתבצעתבדיקת זרע הבוחנת את איכות הזרע, ספירת זרע הבוחנת את כמות הזרעונים, ובהמשך לכך בדיקה מקיפה יותר של מערכת הובלת הזרע. על אף הנטייה לחשוב שטיפולי פוריות נובעים בדרך כלל מבעיות פוריות אצל נשים, בפועל, בעיות פוריות אצל גברים מופיעות בהיקף שווה אצל גברים כמו אצל נשים. בעיות אלה יכולות להופיע אצל האישה בלבד, אצל הגבר בלבד או אצל שני בני הזוג גם יחד.

דרכי טיפול המותאמות לבעיה שאובחנה

בהתאם לבעיה שאובחנה אצל הגבר, יש לבצע את הטיפול המתאים, טיפול שיכול להסתכם בטיפול הורמונלי או בפעילות כירורגית נדרשת. לעיתים, נובעות בעיות הפוריות מבעיות פסיכולוגיות, סטרס וכדומה, או ממחלות רקע אחרות, כך שהטיפול יכול להתבצע גם דרך טיפול בגורמים שונים לחלוטין, שאינם קשורים ישירות למערכת המין של הגבר. הטיפול הנדרש מותאם לגבר על פי שיקולים מקצועיים של הרופא המטפל, במסגרת מרפאת פוריות ייעודית המטפלת בכל היבטי הפוריות הן של הגבר והן של האישה.

בעיות באיכות הזרע או בכמות הזרע

במסגרת בדיקת זרע נבחנת איכות הזרע משורה של היבטים, ובהתאם לכך נקבע האם הזרע כשיר להפריית ביצית. במידה וישנה בעיה עם בדיקת הזרע, נבחנות מספר דרכי טיפול המיועדות להשביח את איכות הזרע לפני ביצוע הליך של הפריה. במידה ותהליך של ספירת זרע מעיד על פגם בכמות תאי הזרע המיוצרים על ידי הגבר, ניתן להגביר את קצב ייצור הזרע על ידי טיפול הורמונלי לגירוי האשך. כמו כן, ניתן לשאוב כמות גדולה של זרע במספר שאיבות נפרדות עד לקבלת הכמות הנדרשת לצורך יצירת הפריה.

ישנה גם האפשרות לעשות שימוש בתהליך תרומת זרע

ישנם מקרים בהם בדיקת פוריות לגבר מעלה כי לא ניתן לעשות שימוש בזרע הגבר, ובמקרה כזה ניתן לפנות לערוץ של תרומת זרע, בין שעל ידי תורם ספציפי נבחר ובין שעל ידי נטילת זרע מבנק הזרע. בהתאם למאפייני הבעיה, ולנוכחות בעיות פוריות גם אצל האישה, נקבע ההליך הספציפי בו תתבצע ההפריה, בין על ידי הזרעה קרי החדרת הזרע אל חצוצרת האישה לביצוע ההפריה בחצוצרה עצמה, ובין על ידי הפריה חוץ גופית בתנאי מעבדה, במסגרתה מפרים את הביצית על ידי זרע בודד תחת מיקרוסקופ.

גם אימפוטנציה היא בעיית פוריות

רבים אינם יודעים זאת, אבל אימפוטנציה אף היא נחשבת לבעיית פוריות אצל גברים, על אף שהיא אינה נכללת תחת הכותרת אזוספרמיה. במצב זה, הגבר אינו מסוגל להביא את עצמו למצב של מוכנות לקיום יחסי מין וגם אם הזרע שלו בריא לחלוטין, לא ניתן לבצע את ההפריה באופן טבעי ברמה הטכנית. במקרים אלה ניתן ליטול תרופה זמנית לטיפול באימפוטנציה, ובמקרים חריגים ניתן להיכנס להליך ייעודי של טיפולי פוריות לגבר.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם